Pierwsze w historii normy środowiskowe dla ciężarówek w Unii to rozwiązanie, które niedługo będzie wprowadzone i restrykcyjne egzekwowane.

Jest to kompromis, jaki osiągnęli negocjatorzy Parlamentu Europejskiego oraz krajów członkowskich. Jego wprowadzenie miałoby wprowadzić standardy emisji dla ciężarówek, co w znaczny sposób pomoże Unii osiągnąć wyznaczony cel, czyli redukcję gazów cieplarnianych. Szacuje się, iż po wprowadzeniu tychże emisja szkodliwych dla atmosfery substancji zmniejszy się o co najmniej 40 procent. Pozytywny rezultat dla środowiska jest zatem kwestią bezsporną.

Pierwsze w historii normy środowiskowe dla ciężarówek w Unii to rozwiązanie, które niedługo będzie wprowadzone i restrykcyjne egzekwowane.

Jednak planowane zmiany nie sprowadzają sie wyłącznie do obostrzeń prawnych. W ramach kompromisu dyskutowano również nad zachętą innowacyjną dla producentów, a także dla właścicieli floty samochodowej. Chodzi o to, aby grupy te mogły skorzystać z ciężarówek o zerowej, lub niskiej emisji spalin.

Wszystkie te rozwiązania muszą być jeszcze przeanalizowane, jednak już teraz ich ogólny zarys może wskazywać na rychłe poprawienie jakości powietrza, jakim wszyscy oddychamy. Dotychczasowe ustalenia oraz ich ewentualne poprawki muszą jeszcze zostać zaakceptowane formalnie przez ministrów z 28 państw i europosłów na sesji plenarnej, by Unia Europejska po raz pierwszy mogła wprowadzić ograniczenia zanieczyszczeń z ciężarówek.

Planowane zmiany nie sprowadzają sie wyłącznie do obostrzeń prawnych

Międzynarodowy transport cysternami
to 10% udziału całkowitej liczby przewożonych towarów. Wiadomo zatem, iż również ten segment jest brany pod uwagę w zakresie nowych przepisów. Transport lądowy ładunków musi być realizowany zgodnie z wszystkimi regulacjami prawnymi, które tej właśnie branży dotyczą.

Zarówno międzynarodowy transport alkoholi oraz substancji niebezpiecznych jak i substancji spożywczych ciekłych objęty był dotychczas specjalnymi obostrzeniami w zakresie higieny i bezpieczeństwa przewozu. W sferze głównego nadzoru znajdują się paliwa płynne (benzyna i olej napędowy), których transport cysternami na skalę międzynarodową sięga aż 70% udziałów w liczbie wszystkich przewozów. Natomiast wymagania związane z emisja spalin przez pojazdy transportowe stanowić będą dodatkowy wymóg, konieczny so spełnienia przez przewoźników.

W sferze głównego nadzoru znajdują się paliwa płynne (benzyna i olej napędowy), których transport cysternami na skalę międzynarodową sięga aż 70%

Pracownicy firmy Hartwig z siedzibą w Ryczywole, którzy są odpowiedzialni za skuteczny przewóz ładunków, przestrzegają wszystkich norm dzięki czemu jesteśmy liderem na rynku lokalnym w zakresie skuteczności oraz bezpieczeństwa. Jednocześnie już teraz staramy się, aby nasza działalność nie wpływała negatywnie na środowisko, poprzez wykorzystywanie nowoczesnego taboru w naszej codziennej pracy.

Kontakt

ul.oś Parkowe 2
64-630 Ryczywół

Bogumiła Hartwig- właściciel
+48 605548799

Jarosław Hartwig
+48 508339034

Damian Hartwig - spedytor
+48 519050524
+48 672838297
email: hartwig.gorzelnia@poczta.onet.pl
email: hartwig.transport@onet.pl